29 October 2014

Mesyuarat GBK Pudu 9/14: Kolej Greencity

New tab for blogger :)

Mesyuarat di Kolej International Greencity di KL. Kolej yg menawarkan kursus hospitality dan pengurusan di cruise satu pengalaman baru mendengar kursus yg ditawarkan yg berguna kepada para pelajar yg berminat bekerja sambil melancong ke luar negara dengan tawaran gaji yg lumayan. Kursus untuk tourist guide juga disediakan. Kolej ini juga menawarkan kursus berkaitan penggunaan mesra alam. Yang menariknya sarapan dan makan tengah hari dilayan oleh pelajar bahagian kulinari sendiri di restoran tempat praktikal mereka di kolej tersebut.

Hari ini mesyuarat lebih berfokuskan kepada tempahan tshirt, seminar kaunseling, pengagihan projek tahun depan iaitu Subzon A projek PPSDM, subzon B Majlis Sejambak Budi, subzon C Karnival dan Subzon D mengetuai Lawatan Profesionalisme. Saya juga menyampaikan hasrat untuk mewujudkan anugerah untuk program guru penyayang terbaik, program DWEN terbaik, program Minda Sihat terbaik, program Mentor Mantee terbaik, bilik kaunseling tercantik, program PRS terbaik untuk peringkat Zon Pudu dan disambut baik oleh semua ahli. 

Saya juga melontarkan idea untuk mengumpulkan semua kajian tindakan dan menerbitkan dalam bentuk majalah Guru Kaunseling Zon Pudu dan penerbitan secara tahunan. Semua kajian tindakan yg telah dijalankan, perlu diemailkan kepada setiausaha dan disemak oleh setiausaha dan pengerusi. Hardcopy juga yg mempunyai pengesahan pengetua perlu dihantar sbg bukti telah diadakan kajian tindakan peringkat sekolah.

Akhir sekali ahli kumpulan subzon berbengkel untuk berbincang mengenai draf kertas kerja bagi projek masing masing.

 

Telegram Channel