3 December 2014

Kursus Minda Bawah Sedar Vol 1

Alhamdulillah! Operation done
We glad, you smile..Sepul.

Kursus bermula pukul 9 pagi di PPW Bangsar Pudu. Kursus dikendalikan oleh Encik Halmi coach kursus ini yang pernah memberi kursus pengenalan hipnosis ini pada kursus keupayaan minda di Melaka pada akhir Ogos lalu. Seronok jugak ilmu baru  ini. Kami belajar mengenai teknik induksi..teknik sugesti..teknik mengenal pasti klien yg mudah atau susah untuk dihipnosis. Coach Halmi mempunyai master dalam bidang hypnosis ini dan mempunyai klinik sendiri. Bayaran diambil serendah rm80 untuk kursus vol 1 ini selama 4 jam. Oleh itu untuk group kami yg majoriti ahli flying skuad kami perlu membayar sebanyak rm160 sahaja untuk dua hari berkursus yg diadakan di PPW Bangsar Pudu. 
Hari ini lebih kepada sejarah hipnosis dan pengenalan kepada tahap tahap dalam minda manusia. Kami berlatih skrip untuk membina rappo dengan klien seperti sesi penstrukturan pada sesi kaunseling. Keizinan juga diminta untuk memulakan sesi dan seterusnya mengenalpasti tahap keupayaan klien dihipnosis dengan menjalankan ujian terlebih dahulu. Ujian mengeraskan tangan dan membengkokkan tangan dengan mendengar arahan dari orang yg menjalankan hipnosis. 
Kemudian barulah memberi sugesti dengan mengikut skrip yg diberikan. Menariknya ilmu ini ialah ia mengajar bagaimana minda separuh sedar manusia dan minda sedar manusia berfungsi dan memberikan kesan kepada tingkah laku seseorang. 
Menarik bukan? 

 

Telegram Channel