16 February 2016

Juara Permata: Kad Perjumpaan Juara


Orait perjumpaan antara murid permata dengan ketua panitia, guru mata pelajaran dan guru kelas murid Permata. Objektifnya untuk memperkenalkan murid-murid yang terpilih kepada guru-guru yang terlibat. Saya merekabentuk kad yang sesuai untuk pemantauan penyelaras, mentor kumpulan dan ibu bapa. Setiap kali perjumpaan mereka perlu membawa kad perjumpaan ini bersama-sama kerana guru mentor subjek atau mentor kumpulan akan memberikan ulasan setiap kali perjumpaan dijalankan. Kepada pembaca semua, jika di Selangor projek ini dinamakan Champion manakala di Kuala Lumpur dipanggil Juara! .Maka tahniah jika  anak anak anda terpilih untuk program Champion atau Juara dengan tugasan mereka yang lebih banyak berbanding murid lain dan pengurusan aktiviti yang diselia oleh penyelaras untuk projek belajar berkumpulan malahan modul yang berbeza. 

Saya share disini untuk pembaca blog saya dalam kalangan guru kaunseling untuk berkongsi bagaimana saya memantau aktiviti murid Juara Permata ini selama 8 tahun selaku penyelaras. Maklumlah seperti yang selalu saya sebutkan dalam entri saya sebelum ini, di JPWPKL program ini baru sahaja diwajibkan tahun lepas dan guru kaunseling dilantik sebagai penyelaras. Oleh kerana saya telah lama run program ini, maka bahan-bahan saya kongsikan agar mudah untuk guru kaunseling yang lain memahami dengan lebih baik bagaimana mengendalikan program ini. Walaubagaimanapun pemantauan modul dan pemudahcara guru -guru yang terlibat oleh guru cemerlang sekolah saya.


JADUAL PERJUMPAAN MENTOR MATA PELAJARAN
MATA PELAJARAN
NAMA MENTOR
HARI DAN MASA PERJUMPAAN


































JADUAL PERJUMPAAN MENTOR KUMPULAN
KUMPULAN
NAMA MENTOR
HARI DAN MASA PERJUMPAAN








BUTIRAN PERJUMPAAN PROGRAM JUARA PERMATA
TARIKH
BUTIRAN
TANDA
TANGAN IBU BAPA




MASA  :
GURU  :
TOPIK  :






MASA  :
GURU  :
TOPIK  :




MASA  :
GURU  :
TOPIK  :




MASA  :
GURU  :
TOPIK  :




MASA  :
GURU  :
TOPIK  :







Beautiful things 
Happen in your life
When you distance yourself
From the negative

 

Telegram Channel