28 May 2016

Cakna Mei : Lawatan Ke Rumah


Hari ini selesai sahaja taklimat yang dijalankan untuk murid Juara Permata bagi perkampungan ilmu program Juara Permata, saya bergegas ke Taman Mulia , Bandar Tun Razak untuk menziarahi anak murid saya yang kematian ibunya akibat kanser. Saya ke sana bersama PK Hal Ehwal Murid untuk menyerahkan bantuan kewangan kepada murid tersebut hasil sumbangan PIBG dan warga sekolah. Masih terdapat khemah untuk memberikan penghoramatan kepada mendiang ibunya. Saya difahamkan hari ini ialah hari di mana pengkebumian di tanah perkuburan akan dijalankan. Memandangkan murid ini akan bercuti terus sebelum cuti sekolah yang hanya tinggal 2 hari ini, maka saya akan berkesempatan berjumpa dengannya selepas cuti sekolah nanti bagi mengesan tahap penyesuaian dan daya gaya tindak murid ini menghadapi masalah dan tekanan selepas kematian mendiang. 

Sebagai guru dan mewakili warga Cherasian, saya berharap murid ini tabah dan survive dengan baik selepas kehilangan ibunya. Semoga murid ini masih mempunyai emosi yang stabil di tahap yang terbaik.


Lunch provoke anger
Dinner calm down
Breakfast settle !



 

Telegram Channel