29 September 2016

Pameran Unit Kaunseling Terbaik di Karnival Inovasi JPWPKL


                                  

Hari ini Karnival Inovasi Jabatan Pendidikan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dijalankan di Maktab Tentera Darat. UBK SMK Cheras membuka dua booth iaitu satu untuk pameran pengurusan kaunseling terbaik yang kami menangi sebagai Pengurusan Kaunseling Terbaik Peringkat Kebangsaan manakala satu lagi ialah booth untuk inovasi kaunseling di bawah pertandingan inovasi kaunseling BPSK yang mana kami mendapat johan untuk sistem dashboard kaunseling 2015. Saya dan Rozi incharge untuk pameran pengurusan kaunseling manakala Padali dan Raudzah menjaga pameran untuk inovasi kaunseling iaitu sistem dashboard kaunseling. 

Sehabis sahaja perasmian Karnival Inovasi JPWPKL dijalankan, semua hadirin bergerak ke booth pameran dan pembentangan. Wah memang tak menang tangan melayan semua yang berkerumun yang terdiri dari pengetua, guru besar, penolong kanan dan guru-guru. Malahan pegawai -pegawai JPWPKL. Saya sendiri tidak sempat untuk menjenguk booth yang lain. Berlegar -legar di booth sendiri sehingga pukul 12.30 tengah hari. Di booth saya tentulah pengurusan program kaunseling jadi menjadi tarikan utama terutama amalan terbaik yang kami menangi peringkat kebangsaan tahun lepas iaitu Zoom In Menangani Ketidakhadiran Murid dan satu lagi booth tarikan utama ialah tempahan sistem dashboard kaunseling untuk guru kaunseling sekolah.

Pameran ini mempunyai sistem penilaian yang tersendiri oleh pengunjung yang perlu mengundi pameran mana yang terbaik dan akan ditentukan nanti. tak taulah jika boleh tersenarai untuk pameran terbaik kerana semua pameran memang menarik.


Thank you KPM
Tab percuma untuk semua :)


Bersama pengarah JPWPKL
Bersama ketua sektor bahagian psikologi kaunseling JPWPKL


Bersama PK Tadbir Dan Kurikulum kami 
Bersama mantan pengetua Tuan Haji Juahir Mondakir yang kini Timbalan Pengarah Pendidikan
PPD Sentul



Pameran pengurusan kaunseling terbaik JPWPKL
Booth pameran kaunseling amalan terbaik inovasi kaunseling
Bersama kaunselor praktikal kami satu masa dulu..Nadiatul Farhana










Pameran dari sekolah lain










Link pengundian yang dibuka




 

Telegram Channel