9 July 2017

Hari Usahawan SMK Cheras 2017




Tahun ini Hari Usahawan datang lagi dgn formula baru digabungkan dgn Hari Bertemu Pelanggan iaitu hari mengambil kad laporan oleh ibu bapa dan berbincang mengenai kemajuan anak. 

Hari Usahawan kali ini adalah hari jualan oleh ahli kelab permainan dan kelas yg belajar subjek Perdagangan dan Perakaunan atau Ekonomi. Badan badan lain juga dialu alukan yg berminat untuk menjual. Kantin tidak menjalankan operasi dan semua peniaga membuka gerai. Mkn dijual menggunakan kupon yg perlu dibeli di koperasi. 

Di dewan pula terdapat pertunjukan haiwan yg perlu dibayar sebanyak RM 5 per entry per individu. 

Pengawas membuka kaunter request song di Astaka manakala di padang terdapat acara permainan. Meriahkan...dgn kehadiran ibu bapa di kantin sekolah. Nampaknya semua jualan laku krn majoriti gerai 100% habis jualannya hanya 2 gerai shj yg habis 95% hasil jualannya. 

Nampaknya formula Hari Usahawan digabungkan dgn Hari Pelaporan lebih menarik pengunjung berbanding Hari Usahawan sewaktu Hari Sukan seperti pada tahun 2015 kerana Hari Sukan kehadiran ibu bapa mmg sedikit berbeza dgn kehadiran ibu bapa sewaktu Hari Pelaporan yg menyebabkan kupon perlu diulang cetak.beberapa kali. 

Tahniah kpd semua yg mengambil bahagian dari urusan mempromosikan brg jualan, memujuk pelanggan untuk membeli dan semestinya kupon cikgu dari RM 10 tetiba at the end habis RM 20 untuk ulang alik membeli je huhuhuhu esp air yg betaneka rupa dan rasa.

Happy Birthday Izz Farhan
Gathering party for family bonding




























































 

Telegram Channel