27 July 2018

Majlis Perpisahan PK Kokurikulum : Pn Maznah Musa






Majlis Perpisahan Pn Maznah PK Kokurikulum kami yang baru bertugas di SMK Cheras dari 2014 hingga 2018.  Walaupun baru 4 tahun tetapi hubungan persahabatan kami terjalin sejak dari tahun 2001 lagi. Izinkan saya memanggilnya sebagai Kak Maznah kerana itu adalah panggilannya sejak saya mengenalinya pada tahun 2001. Kak Maznah merupakan guru kaunseling di SMK Convent Jalan Peel. Kemudian sejak beliau dinaikkan pangkat menjadi ketua bidang barulah kami jarang berjumpa. Tahun 2001 hingga 2004 adalah batch guru kaunseling majoritinya mengajar. Saya juga mengajar Sains ketika itu di samping berperanan sebagai guru kaunseling.
Pada tahun 2014 apabila Kak Maznah ditempatkan di SMK Cheras, beliau ditanya oleh mantan PK Kokurikulum iaitu En Abdul Halim sewaktu serahan tugas,  mengenai siapakah guru di SMK Cheras yg dikenalinya. Dan beliau menjawab 'Haiza'. Huhuhu terus En Halim dapat meneka bahawa Pn Maznah juga merupakan seorang kaunselor.
Di sekolah saya, kedudukan pejabat PK Kokurikulum terletak berjiran dengan bilik kaunseling. Maka pada hari pertama Kak Maznah di sini, saya membawanya meninjau sekitar sekolah dan berkenalan dengan guru guru yg lain. Oleh kerana bilik kami bersebelahan dan dipisahkan dgn bilik disiplin sahaja, maka sudah tentu  kami  menjenguk antara satu sama lain. Oleh kerana sama sama kaunselor, kami saling meluahkan rasa.
Oleh kerana kami juga kerap datang awal seawal 6.30 pagi maka sama sama rasa lega apabila bilik masing masing ada nyalaan lampu untuk mengurangkan rasa seram saya huhuhu.
Apabila cuti sekolah yang panjang dan kami ada tugas untuk dilaksanakan, maka masing masing lega apabila mengetahui kami akan ke sekolah. Maklumlah blok kami iaitu blok B ialah blok bilik bilik khas yang agak sunyi. Jadi satu kelegaan apabila kita tahu bilik sebelah ada orang dan kita tidak kesunyian..ahaks. Jangan kecam ayat saya tau..saya bukanlah berani sangat dan tidaklah penakut sangat hahaha 
Saya akan merinduinya..ikhlas dari hati saya. Saya akan terasa kehilangannya kerana 4 tahun beliau di sini memang kami banyak berkomunikasi samaada untuk tujuan formal atau tidak formal.
Semoga Kak Maznah semakin cemerlang dengan jawatan baru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid di SMK Cochrane Perkasa :

Selamat hari lahir
Semoga abah cergas dan sihat

























































)
 

Telegram Channel