16 November 2014

Perancangan Strategik HEM 2015

Majlis bertandang
Kluang, Johor.

Membelek perancangan strategik HEM untuk 2015 saya terasa untuk berbincang dengan pentadbir pada minggu hadapan. Ini kerana biasanya perancangan strategik dibina oleh saya dan saya jelas untuk mengemudi UBK mengikut perancangan strategik yg kita bina. Tetapi apabila HEM menyerahkan perancangan strategik kepada saya pada hari Jumaat lepas saya rasa kena duduk semula untuk berbincang dengan pengetua terutama mengenai data ponteng 2015. Meletakkan sasaran 2015 dengan kehadiran murid 85 peratus satu jumlah yg sangat tinggi memandangkan TOV sekolah pada 2014 ialah 72 peratus which is sasaran 2014 juga tidak tercapai kerana peratus 80% yg disasarkan untuk 2014.
Berkaitan dengan objektif peningkatan kecekapan pengurusan bimbingan dan kaunseling. KPI peratus murid berjaya ke kolej vok dan asrama penuh diambil kira. Bagaimana pelajar yg bagus akademik dan memasuki sek kluster dan sek berprestasi tinggi..mengapa mereka tidak diambil kira dalam peratus tersebut. Dan TOV untuk KPI ini sentiasa meningkat dari tahun ke tahun tetapi
KPI peratus murid  berjaya ke IPT statik 10 persen setiap tahun dari TOV 2012 hingga TOV 2015.
Orait Isnin depan nak mengadap boss.
 

Telegram Channel