29 March 2015

Freemarket Lembah Subang

Bonding day with sisters. Dah lama tak hang out dengan kakak dan adik saya. Adik saya aktif dengan beberapa NGO dan pernah mendapat sukarelawan terbaik untuk Yayasan SALAM manakala kakak saya aktif dengan NGO di kawasan Klang. Manakala saya dengan dunia kaunseling sekolah saya. Oleh itu inisiatif kakak saya untuk menggabungkan kami dalam satu objektif yg sama. Disamping meneruskan minat kesukarelawan dapat juga menjalankan aktiviti bersama adik beradik. Cuma saya tidak biasa memberitahu kepada public sesuatu yg berunsur sukarelawan di luar mungkin saya dah terbiasa dengan dunia kaunseling yg perlu menjalankan sesuatu yg berunsur kebajikan dalam diam. Tetapi lain dengan kakak saya yg mempunyai minda marketing yg tinggi. Objektif yg sama dengan pandangan yg berbeza. Dia melihat sesuatu perkara yg baik harus dimaklumkan kpd public dengan niat jika ada orang lain yg berminat dengan aktiviti kesukarelawan cuma kurang masa untuk aktif tetapi boleh menyumbang dari segi barang keperluan dan wang maka ia dialu alukan. Lama kelamaan saya merasakan ia satu kebenaran memandangkan blog saya juga tidak pernah saya kongsikan kepada orang lain walau saya menulis entri setiap hari sama ada dalam bentuk draf dan di post kemudian. Bulan lepas baru saya nekad untuk publish ke public dan mendapat respond yg baik sebagai sumber rujukan orang lain. Ada sahaja yg ingin menyumbang dan ia membantu kepada aktiviti kesukarelawan kakak dan adik saya dan tempias kepada saya juga dalam membantu keluarga di sekolah yg kurang bernasib baik.
Hari ini kami berkesempatan menyertai freemarket dan saya memang suka mengheret antara anak saya untuk bersama. Mengedarkan pakaian dalam masa 30 minit habis dan nasi lemak dan air mineral pula hanya 10 minit sahaja.

Taman Tasik Shah Alam
Sesi berangan 3 beradik 




Setting tempat dulu


Baju terakhir








Jom balik

 

Telegram Channel