20 April 2015

Kursus Pembimbing Rakan Sebaya Zon Pudu Subzon B


Baru berpeluang hari ini untuk update kursus yang diadakan pada 15 April 2015 yang lalu. Maklumlah April ialah bulan di mana program bertindan - tindan dengan program sekolah, Zon Pudu dan WPKL. Kursus PRS Subzon B terdiri dari sekolah -sekolah berikut:
SMK Cheras, SMK Convent Jalan Peel, SMK Seri Permaisuri, SMK Seri Tasik, SM Agama WPKL, Sekolah Menengah Sains Selangor, Sekolah Menengah Sains Alam Shah dan Sekolah Menengah Integrasi Sains Tahfiz. Sekolah - sekolah ini menghantar seramai 15 orang ahli PRS dari sekolah masing - masing . Terima kasih kepada tuan rumah iaitu SM Agama WPKL yang sudi menjadi penyelaras dan tuan rumah untuk program kursus PRS ini di sekolah. 
3 sesi slot utama yang dijalankan iaitu pertama dari penceramah Jabatan Agama Islam mengenai masalah sosial pelajar masa kini.  Slot kedua Mandala, slot ketiga membina Stress Ball dan keempat dari Puan Norlina MSU motivasi belajar. Program dijalankan dengan bantuan guru-guru kaunseling dari sekolah - sekolah terlibat untuk mengawal disiplin pelajar.

Salam 1 Rejab
Alhamdulillah berbuka
Bersama ibunda

 

Telegram Channel