29 December 2017

Hari Orientasi Murid Ting 1 SMK Cheras 2018




Orientasi sekolah bagi murid baru untuk penggal 2018. Kami menjalankan pendaftaran dan taklimat pada 29 Dis 2017. Wow pjgnya dan ramainya ibu bapa. Alangkah baik jika semua program sekolah seperti hari penetapan target ting 3 dan 5, hari pelaporan sekolah, hari sukan sekolah dan mesyuarat agung pibg dipenuhi ibu bapa seperti ini. 

Kami menjalankan orientasi dgn membahagikan kpd dua bhgn iaitu:
Di dewan sekolah
Hari ini taklimat pengetua yg menyampaikan mengenai dasar dasar sekolah. Diteruskan dgn Pengerusi YDP PIBG mengenai peranan ibu bapa terhadap persekolahan anak anak. Sumbangan bukan shj berbentuk kewangan tetapi kudrat dan komitmen kpd pihak sekolah. 

Seterusnya taklimat kelas muzik oleh Cikgu Umi Salbiah. Kelas kebitaraan muzik. Memandangkan kecemerlangan dlm bidang muzik maka sekolah diiktiraf sbg sekolah kebitaraan muzik. 

Seterusnya taklimat kelas KAA iaitu kelas aliran agama. Satu satunya kelas KAA di sekolah ini tetapi jumlah rayuan masuk yg ramai. 

Akhir sekali dari saya,  taklimat guru kaunseling mengenai unit bimbingan kaunseling dan psikososial serta masalah disiplin anak. 

Serentak itu di tapak perhimpunan murid murid terus duduk di Dataran Perhimpunan. Taklimat disiplin, taklimat kelas muzik dan taklimat kelas KAA. PRS menjalankan peranan dgn baik dgn menjadi jurupandu murid murid baru, membawa mereka mengambil SPBT dan melawat sekitar sekolah serta balik ke kelas untuk urusan pendaftaran murid. 

Selamat dtg dan bergelar murid Cherasian.

Good night Kluang







Bacaan doa oleh Ustaz Nasrun



YDP PIBG menyampaikan taklimat

Lawatan sekitar sekolah

Taklimat kelas muzik


Taklimat guru kaunseling









Jurupandu PRS

Pendaftaran di APDM






Lawatan sekolah


Terima kasih PRS











 

Telegram Channel