24 May 2018

Aktiviti Majlis Guru Kaunseling WPKL 2018





Dah masuk hujung Mei barulah saya berkesempatan utk bersama sama AJK Majlis Guru Kaunseling Kuala Lumpur dan mengenali mereka dgn lebih dekat. Hari ini kami update aktiviti yg dijalankan oleh setiap zon samaada sekolah menengah atau sekolah rendah bersama takwimnya sekali untuk pelarasan takwim agar tidak bertindan antara satu sama lain. 

Antara aktiviti Zon yg dijalankan 
- Kursus PRS
- Seminar Profesionalisme GBK Zon
- Hari Keluarga
- Team Building
- Karnival Kaunseling Kerjaya
- Lawatan Penandaaras Zon
- Penarafan Bilik Kaunseling Kondusif
- Majlis Jamuan Hari Raya

Jawatankuasa Induk MGK diketuai oleh 
En Subhi ialah:
- Karnival Kaunseling Kerjaya WPKL
- Simposium PRS Bestari
- Lawatan Kerja Profesionalisme Ke Bandung, Indonesia.
-  Bengkel Kompetensi Guru Kaunseling DG41.
- Bulan Kaunseling JPWPKL
- Bengkel Penghakiman GBK WPKL
- Mewujudkan bilik operasi MGK WPKL
- Tempahan buku rekod GBK WPKL


Hari ini juga pengagihan kerja Karnival Kaunseling Kerjaya WPKL. Zon Pudu saya terlibat dgn pendaftaran, buku program dan penyelaras pertandingan reka bentuk grafik kerjaya dan penyelaras keseluruhan pertandingan. 

Manakala saya sendiri selaku AJK Sambutan Dan Protokol. Cuma yg membuatkan saya terkilan adalah tarikh mesyuarat dan karnival negeri saya perlu ke Terengganu bagi fasilitatator kompetensi GBK DG44 dan DG 48 yg mana saya akan membimbing mengenai cara menjalankan kajian tindakan, penerbitan dan ICT. Jadual telah pun kami perolehi sebelum ini. Nak kena adjust pun terkena kursus yg lain pula....hmmm Julai bulan komitmen kerja dgn KPM, JPN dan PPW.


 Good luck exam 
Nana and Farhan







 

Telegram Channel